Repertuar

WARTO BYŁO
  WARTO BYŁO

GRANY W DNIACH:

Premiera odbyła się dnia:
09-11-2018piątek19:00
Duża Scena
Najbliższe przedstawienie:
12-12-2018środa11:00
Duża Scena
Zapraszamy też:
13-12-2018czwartek11:00
Duża Scena
14-12-2018piątek11:00
Duża Scena
14-12-2018piątek18:00
Duża Scena
15-12-2018sobota18:00
Duża Scena
16-12-2018niedziela18:00
Duża Scena

Reżyseria, światło: Cezi Studniak
Scenariusz: Mich Pabian
Scenografia: Michał Hrisulidis
Kostiumy: Katarzyna Adamczyk
Muzyka: Krzysztof Wiki Nowikow
Ruch sceniczny: Leszek Bzdyl
Konsultacje wokalne: Katarzyna Winiarska
Asystent reżysera: Agata Zdziebłowska
Inspicjent, sufler: Aleksandra Stach

Zbliża się 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości, trzeba więc zorganizować pełne radości i optymistycznego patriotyzmu obchody. Jak z tym zadaniem poradzi sobie Generał Komitetu Specjalnego IV Batalionu Rezerwy im. Józefa Piłsudskiego Departamentu Do Zadań Specjalnych Komitetu Organizacji Parady Radości Pokoju Wolności i Szczęścia Anno Domini 2018, gdy
za przygotowanie merytoryczne wielkiej parady zabierze się młody intelektualista i rozlazły humanista Marek Kosiuszek? Jak uda się premierowe odśpiewanie arii dla Marszałka Piłsudskiego oraz wykonanie nowej wersji arii z „Księżniczki Czardasza” na keyboard
i dwa głosy? I co stanie się jeśli wysłuchamy opowieści uczestników wydarzeń sprzed stu lat? Jak dalece rzeczywistość roku 1918 widziana ich oczami odbiegać będzie od naszych wyobrażeń?

„Warto było” to wyjątkowy spektakl muzyczny zrealizowany z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości. Scenariusz oparty jest na dokumentach, tekstach źródłowych i dziennikach.

Spektakl powstał w koprodukcji z Akademią Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.
Obok aktorów tarnowskiego teatru w spektaklu występują studenci Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej, kierunku Aktorstwo Teatru Muzycznego.

Premiera warszawska odbyła się 25 września 2018 r. w Teatrze Collegium Nobilium.

Premiera tarnowska odbyła się 9 listopada 2018 r.

Scena Muzycznych Prapremier dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

W spektaklu używany jest stroboskop.